חוק ההרתעה: מסתננים שהיו מעורבים בפלילים יגורשו לאלתר

    איתי גדסי No Comments on חוק ההרתעה: מסתננים שהיו מעורבים בפלילים יגורשו לאלתר

    איך עד היום זה לא חוקק: הצעת חוק שיגיש מחר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) תקבע כי כל מסתנן שיהיה מעורב בפלילים, דינו יהיה לגירוש מהיר מהארץ

    מסתננים • אילוסטרציה
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר: הצעת חוק חדשה שהגיש ח"כ מוטי יוגב תקבע כי מסתננים שעברו עבירות 'פשע' יגורשו מהמדינה לאלתר. החוק יעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

    לאחר הכישלון בהשבת המסתננים לארצות מוצאם וביטול הצעות החוק על ידי בג"ץ, חבר הכנסת מוטי יוגב יוזם הצעת חוק לפיה מסתנן שיעבור על עבירה פלילית בדרגת פשע, תחוייב המדינה בגירושו באופן מיידי, ללא צורך בצו מיוחד של שר הפנים.

    בדברי ההסבר לחוק נכתב: "התיקון המוצע מחייב את המדינה לגרש את המסתנן שעבר עבירת פשע לאלתר ללא עיכוב וללא צורך בצו של שר הפנים. לא די בכך שאדם זה נכנס לשטח מדינת ישראל שלא כחוק, אלא שהוא אף מזלזל בכל מערכת החוקים של מדינת ישראל ומסכן את אזרחיה."

    עוד נכתב בהצעה כי "אם בארץ המוצא של עובר העבירה עלול לקום חשש לחייו, יהיה עליו להוכיח שיש בגירושו כדי סכנת חיים מידית ומוחשית. במקרה כזה, המדינה תשקול לגרשו למדינה אחרת, ביטחון אזרחי מדינת ישראל יעמוד בראש מערכת השיקולים של המחוקק."

    יוזם הצעת החוק, חבר הכנסת מוטי יוגב אמר כי "המדינה נכשלה עד כה בחזרת המסתננים לארצות מוצאם. את הצעות החוק ביטל בג"ץ שלש פעמים ופסקת ההתגברות תקועה. לכל הפחות נוציא מכאן את אלו שעוברים על החוק ומבצעים עברות פשע חמורות.

    בכל יום אנו צופים במהומות וקרבות ברחובות דרום תל אביב שמטילים אימה על התושבים. הצעת החוק הזו היא צודקת והיא משקפת מדיניות זהה במדינות מתוקנות רבות בעולם, לפיה אין לסבול התנהגות פלילית של מסתננים, וכי יש לנהוג באפס סבלנות ביחס למציאות הזו"



    0 תגובות